Jak objednat cimbálovku?

Hrajeme soukromé i veřejné akce, rádi přijedeme i k Vám…

Pokud Vás naše cimbálovka zaujala a rádi byste měli cimbálovku i na Vaší akci, stačí když nás kontaktujete emailem s dotazem na volný termín a kalkulaci ceny.

 

A jaké informace budeme potřebovat my od Vás?

  1. TERMÍN. To abychom měli volno a mohli tak akci s Vámi začít plánovat. Nejvytíženější jsou soboty a pak také měsíce červen, září a listopad. Pokud tedy plánujete akci na tyto termíny, je nejlepší nás kontaktovat co možná nejdříve, klidně i půl roku předem. Ale pokud to tak brzo nejde, nevadí, určitě to zkuste. Někdy se podaří skloubit i dvě akce v jeden den. Určitě uděláme všechno proto, abychom Vám vyhověli.

 

  1. MĚSTO, resp. místo kde se akce bude konat. To abychom Vám mohli rovnou napsat cenouvu kalkulaci včetně dopravy. Dopravu počítáme takto: cca 5,- Kč/km (z Liberce tam a zpět) + 50 km (svoz a rozvoz nástrojů a muzikantů). A pokud je to možné, volíme trasu po dálnici či kvalitnější cestě (i když je to často bohužel delší) – to proto, že nekvalitní silnice (díry apod.) nám rozlaďují cimbál a jelikož má cca 123 strun, opětovné nalazení na místě je časově velmi náročné (i několik hodin). 

 

  1. ČAS hraní, resp. od kolika do kolika hodin. Jednak abychom Vám mohli přesněji  spočítat cenu a také abychom dobře spočítali odjezd směrem k Vám, tak abychom ve Vámi zadaný čas stáli na značkách a začali hrát. Jezdíme vždy cca 1 hodinu předem, abychom stihli postavit nástroje, naladit, případně se ozvučit  také se převlíknout do krojů. 

A co naopak potřebujme my od Vás?

  1. PŘÍSTUP. K místu kde budeme hrát, potřebujeme přístup. Přijedeme dodávkou (VW T5),  proto prosíme o co možná nejbližší zaparkování, abychom mohli z auta vynést na místo kde máme hrát nástroje, zejména pak cimbál (1,2m šířka, 120kg). Pokud je přístup komplikovanější, budeme rádi za jakoukoli pomoc. Auto po vystěhování můžeme samozřejmě zaparkovat jinam, aby nepřekáželo (prosíme – neplacené, již se nám stalo, že jsme jen za parkovné vyplázli 420,- Kč, a to fakt nemile překvapí…).
  1. PROSTOR. Ke hraní potřebujeme prostor min. cca 4×3 m a pokud je to venku, je nutné zastřešení (např. stan apod.), na cimbál nesmí pršet ani svítit přímé slunce. Pro případné ozvučení prosíme o zásuvku 220V v dosahu (cca do 5 m).
  1. OBČERSTVENÍ. Drobné občerstvení je dobrovolné a zcela na Vás. Bude-li, budem rádi, nebude – nevadí, jen nám o tom prosíme řekněte dopředu. 

 

  1. Máte další dotazy? Koukněte ještě níže na časté dotazy (FAQ) a pokud odpověď na své dotazy nenajdete, klidně napište. Na všem se lze domluvit….

Otázky a odpovědi (FAQ)

Otázky a odpovědi jsou zároveň naše obchodní podmínky. Objednávkou našeho vystoupení se zavazujete tyto podmínky dodržet, pokud se ovšem navzájem nedomluvíme jinak, stačí formou emailové korespondence.

Cimbálová muzika Miroslava Kotlára hraje nejméně ve čtyřech až pěti muzikantech.
Cimbálovka je obsazena pouze akustickými nástroji. Každý z nástrojů má svou nezastupitelnou úlohu a nelze jej nahradit, tak jako např. v elektronické hudbě (klávesy apod.), proto počet muzikantů nebo jednotlivé obsazení nástrojů je pouze na cimbálovce a bohužel nelze si jej dopředu navolit. Máte-li výslovné přání, aby v cimbálovce byl obsazen ten či jiný nástroj, prosím kontaktujte nás předem, určitě to společně dáme dohromady.

Odkaz – Zde si můžete prohlédnout náš repertoár.

Pokud v repertoáru nenajdete svou oblíbenou písničku, klidně nás kontaktujte. Pokud se domluvíme předem, Vaši písničku si pro Vás připravíme. 

Doba hraní u živé hudby je odlišná od elektronické hudby. Aktivní hraní na akustické nástroje je fyzicky náročné, proto abychom vydrželi hrát a zejména zpívat několik hodin, započítávají se do celkové doby vystoupení také přestávky (ať již naše, či pro potřeby programu akce). Konkrétně jedna hodina hraní zpravidla znamená 45 min. čistého hraní a cca 15 min. přestávky, dohodnutá doba hraní se tedy započítává vč. přestávek (např. domluvené hraní od 18:00 – 22:00, tj. 4 hodiny je včetně přestávek). Jen upozorňujeme, že přestávky děláme dle aktuální fyzické kondice muzikantů a mohou se od popsaného modelu lišit. 
Dobu potřebnou pro postavení, či naopak sbalení nástrojů či zvukové aparatury (zvučíme-li se sami vlastní aparaturou) do doby vystoupení nezapočítáváme.

Konkrétní příklad: hudební vstoupení je např. domluveno na 4 hodin se začátkem od 18:00 hodin. Znamená to, že přijedeme cca 60 minut před začátkem, tedy v tomto případě kolem 17:00 hod., postavíme hudební nástroje, ozvučíme se apod. a v 18:00 začínáme hrát první písničkou. Pokud přijedeme o něco dříve, dovolí-li to dopravní situace, a budeme připraveni začít hrát o něco dříve (po vzájemné dohodě) = o dobu o kterou začneme hrát dříve, také dříve skončíme. Po vzájemné dohodě lze však naše vystoupení prodloužit o další čas (dle aktuální situace a jak se budou hosté pořadatele bavit a také dle aktuální kondice muzikantů)

Potřebuje-li pořadatel vlastní přerušení hudebního vstoupení, např. vstup ochutnávky vína, nějaké povídání pořadatele či jiný vstup v rámci programu, do doby našeho vystoupení – toto přerušení ze strany pořadatele započítáváme také do doby našeho vstoupení, o tento čas se tedy naše vystoupení neprodlužuje, proto je nutné, aby s tím pořadatel počítal. 

Tento způsob je standardní u jakékoli živé hudby. U čistě živého hudebního vystoupení trénované hlasivky odcházejí po 5 – 6 hodinách. Proto hudební vstoupení delší než-li 5 hodin je jen na individuální domluvě.

V případě, že budete potřebovat domluvit jiný, odlišný scénář vystoupení, kontaktujte nás předem. Na všem se dá domluvit.

Storno podmínky se týkají pouze v případech, kdy objednavatel zaplatil předem zálohu, kterou vnímáme jako závaznou objednávku naší hudební produkce. A i kdybychom dostali „atraktivnější nabídku“, pořadatel tak má jistotu, že „jsme jen jeho“. V takovém případě zálohu samozřejmě vracíme, pokud se vystoupení naší vinou neuskuteční.

Pořadatel si vystoupení může ošéfovat smlouvou, ve které se lze domluvit na konkrétních storno podmínkách či smluvní pokutě při neuskutečnění hudební produkce. Na požádání zašleme náš návrh smlouvy, který lze samozřejmě přizpůsobit na míru konkrétní akci

Cimbálovka, pokud to je potřeba, je schopna se ozvučit sama (s výjimkou velkých venkovních akcí či velkých sálů nad 200 lidí).  Cimbálovku standardně není potřeba zvučit (hrajeme na akustické nástroje). Zvučení je potřeba při vystoupení pořádané ve velkých venkovních prostorách (náměstí apod.). Na soukromých či malých akcích se v případě potřeby ozvučíme sami. Vždy záleží pro kolik lidí se bude hrát a odhadnout zda cimbálovka tento počet lidí „přehluší“. Zkušenost nám říká, že do 30-40 lidí není ozvučení potřeba, jakmile se počet posluchačů přiblíží 50 osobám, pak je zvučení většinou potřeba. Na tyto informace se vás při domlouvání akce zeptáme, ale to jen pro naši informaci, zda máme s sebou přivést aparaturu či nikoli.

Ano. I když je dopředu domluvena určitá doba vystoupení, na místě a dle aktuální situace po dohodě s pořadateli lze vždy domluvit prodloužení. Maximální doba prodloužení je však odvislá na aktuální kondici muzikantů, zejména pak zpěváků.

Pokud by se jednalo o změnu data či výrazně odlišný čas začátku, prosím informujte nás vždy předem co nejdříve. Jednak musíme ověřit zda v novém (změněném) termínu nemáme obsazeno a také abychom naplánovali čas odjezdu či příjezdu k Vám na místo akce.

abízíme plakát naší cimbálovky a další grafické podklady pro případné využití. Níže odkaz na .zip soubor (cca 4MB).

Plakát a grafické podklady Cimbálové muziky Miroslava Kotlára

Cimbálovka Miroslava Kotlára vystupuje ve vlastních krojích, ušitých na míru pouze pro naši cimbálovku. Jedná se o vyšívanou červenou vestičku, bílou mládeneckou košili, černé kalhoty svobodných mládenců a černé boty. Půjčené či jinak zajišťované kroje ze strany pořadatele akce z hygienických důvodů nelze používat. Pokud by se jednalo o akci jako součást „jiného představení“, kontaktujte nás s touto informací předem. Určitě najdeme řešení.

Informace pro zvukaře:

  • Nástroje pro zvučení – cimbál, kontrabas, klarinet, housle, harmonika + všichni zpěv
  • 2 – 5 x mikrofon s kardioidní / hyperkardioidní charakteristikou (např. AKG C1000S MK4). V případě potřeby nás kontaktujte, mikrofony můžeme zapůjčit.
    • Všichni muzikanti hrají a zpívají, tzn. je třeba zajistit ozvučení všech akustických nástrojů + zpěv. Plus jednu linku pro připojení hudebních podkladů (line-in, Jack 6,3).
    • Uvítáme možnost připojení našeho nahrávacího zařízení pro pořízení záznamu – namixovaný výstup (naše USB nebo náš Zoom H1 – line-in = Jack 3,5)
  • 2x odposlech (do odposlechu všichni muzikanti najednou a společně)

Stageplan je ke stažení zde – Stageplan Cimbálová muzika Miroslava Kotlára

Repertoárový list – nebo-li také Playlist. Jednak díky němu získáte přehled o našem repertoáru, ale také může posloužit jako podklad pro OSA (Ochranný svaz autorů), a to zejména jako podklad, že se jedná o produkci lidové hudby, ze které se poplatky NEPLATÍ (na rozdíl od ostatní živé hudby).

Repertoárový list je ke stažení zde – PlayList Cimbálová muzika Miroslava Kotlára

Repertoár cimbálovky tvoří zejména:

  1. moravské lidové skladby (všechny regiony)
  2. české lidové písničky
  3. slovenské lidové písničky
  4. lidovou tvorbu obecně

Nehrajeme skladby klasických skladatelů (vážná hudba), ani populární hudbu. Proč? Jednak je to dáno seskupením hudebních nástrojů, kdy pro určitý typ hudby se určité nástroje nehodí. A chceme zachovat cimbálovou muziku cimbálovou muzikou a netvořit jakýsi hybrid.

V případě zájmu o konkrétní písničku/ky (např. pro svatbu) nám Vaše přání prosím sdělte min. 1 měsíc předem, abychom si je pro Vás připravili

Občerstvení pro muzikanty je pouze na vůli a možnostech pořadatele. Je  sice dobrým zvykem pro muzikanty připravit drobné občerstvení, zejména pro zpěváky něco k pití (stačí čistá voda), ale občerstvení samozřejmě není povinné a je to o možnostech pořadatele. Pokud občerstvení není možné, stačí to jen říci předem, aby si muzikanti vzali svačinu s sebou. Pokud nám to nepovíte předem, má se zato, že občerstvení bude k dispozici. Díky!

Honorář za vystoupení se domlouvá vždy předem. Standardně se vyplácí (pouze) kapelníkovi hotově po vystoupení. Přejete-li si honorář uhradit převodem na bankovní účet informujte nás prosím předem.

Honorář se v případě vyplácení hotově zpravidla vyplácí kapelníkovi bez účasti ostatních muzikantů. Je to proto, že kapelník rozhoduje o výši honoráře jednotlivým muzikantům dle jejich výkonu. Často také v hudebních kapelách dochází k hostování jednotlivých muzikantů. Hostující muzikant si dopředu s kapelníkem domlouvá výši honoráře nezávisle na výši celkové platby za vystoupení kapely. Kapelník je zpravidla ten, se kterým hudební vystoupení domlouváte. Od honoráře se samozřejmě odečítá případná předem uhrazená záloha. Daňový doklad je pak vystaven na celou částku.

Prostor pro cimbálovku a její vystoupení je potřebný o ploše (min) cca 3 x 4 m. V případě venkovního vystoupení je nutné zajistit přístřešek (např. upevněný stan). Hudební nástroje a zejména cimbál nesmí zmoknout, ani na něj svítit přímé slunce.

Tento bod je pro nás velmi důležitý, jelikož by mohlo dojít k nevratnému poškození hudebních nástrojů, které svou cenou v součtu přesahují 300.000,- Kč. 

V dosahu prosíme o zásuvku 220V (stačí prodlužovák). 

Smlouva – možnosti smluvních vztahů:

  1. Smlouva bez IČ – Zašleme Vám uměleckou smlouvu. Dohodnutý honorář se nenavyšuje o daň. Případné zdanění (z. č. 586/1992, § 10, odst. 3 – příležitostná činnost) si zajistíme sami z honoráře.
  2. Smlouva na IČ – v případě, že potřebujete honorář fakturovat, tzn. potřebujete naše IČO, zašleme Vám smlouvu o dílo (§ 2586 NOZ), dále fakturu (případně ji přivezeme s sebou). V tomto případě bude k dohodnuté ceně připočteno 15%, tj. zdanění honoráře, které odvedeme státu.
  3. Smlouva pro plátce DPH – jste-li plátce DPH a přejete-li si doklad od plátce DPH, informujte nás předem, zajistíme fakturu od plátce DPH. V takovém případě se dohodnutý honorář zvýší o 21%, tj. zákonná výše DPH, kterou odvedeme státu.

Smlouvu podepíše kapelník před vystoupením (na základě vámi zaslaných údajů a domluvy předem). Kapelník je zpravidla ten, se kterým hudební vystoupení domlouváte.

Pořadatel (nikoli hudební skupina či hudební agentura) je povinen platit zákonné poplatky svazům, které ze zákona zastupují autory či umělce (tzv. kolektivní správci).

Cimbálová muzika poplatky OSA ani jiné agentuře NEPLATÍ. Autorský zákon v § 3 písm. b) zákona č. 121/2000 Sb. uvádí, že na tradiční lidové písně a výtvory v autentické podobě se poplatky nevztahují.

Objednáním naší cimbálovky souhlasíte s tím, že se naše cimbálovka bude Vašim hostům prezentovat a poskytovat naše kontakty případným zájemcům o vystoupení.

K naší prezentaci používáme: letáky, rollup a další standardní prezentační materiály jako jsou např. vizitky apod.

Také na akcích natáčíme video či pořizujeme fotografie. Objednáním souhlasíte, že tyto materiály můžeme pro naše prezentační a reklamní potřeby používat bez omezení. Cimbálovka se zavazuje, že žádný z těchto materiálů nebude poskytnut někomu jinému. Sloužit bude výhradně pro prezentační a reklamní účely Cimbálovky Miroslava Kotlára, resp. Cimbál, z.s.

Nesouhlasíte-li s čímkoli uvedeným, prosím kontaktujte nás předem. Děkujeme

Cimbál, z.s.

Cimbálová muzika Miroslava Kotlára

Nádražní 103, 463 31Chrastava

 

IČ: 07848749 (nejsme plátci DPH)

Číslo účtu: FIO, a.s. : 23 016 706 72/2010

IBAN: CZ3420100000002301670672/2010, BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

 

www.cimbal.cz

e-mail: kotlar @ cimbal.cz

facebook.com/cimbalovkaliberec

tel: +420 774 803 903

tel: (english): +420 702 976 804

tel: (deutsch): +420 723 015 450

Kontaktní formulář

(+420) 774 803 903

Email kotlar@cimbal.cz

© Copyright 2015 Cimbálová muzika Miroslava Kotlára | SEO optimalizace